• Home
  • Algemeen
  • Programma
  • Sprekers
  • 3F-Academy
  • Nieuws
    • Vooraankondiging opleidingen programma 3F-Academy
    • Volg een workshop bij de Vakopleidingen Fondsenwerving
  • Vacatures
  • FAQ
  • Contact
    • Praktische zaken Coronavirus

Sponsoring en samenwerking met bedrijven

31-05-2018 10:00

Samenwerking met bedrijven biedt prima mogelijkheden voor goede doelen om de fondsenwervende doelen te bereiken. Samenwerken betekent ook ‘samen werken’. Beide partners hebben een doel voor ogen en een strategie om dat te bereiken.

De workshop bestaat uit de volgende onderdelen:

1.    Wat is de historie van sponsoring in de wereld van goede doelen?

2.    Hoe maak je sponsoring voor beide partijen maatschappelijk relevant?

3.    Issues en maatschappelijke relevantie

4.    Hoe ga je om met tekst en visuals?

5.    Met welke propositie kun je sponsors benaderen?

6.    Hoe breng je zo’n strategische samenwerking tot stand?

7.    Aan welke criteria moet samenwerking voldoen?

8.    Hoe leg en onderhoud je het contact en ontwikkel je een hechte relatie?

9.    Wat mag je van elkaar vragen en hoe zet je dat op papier?

Op deze en nog veel meer praktische vragen wordt in deze workshop het antwoord gegeven. De workshop legt de basis voor het maken van een concreet stappenplan en we helpen je op weg met achtergrondinformatie en praktische tips. Zodat je zelf de dag na de workshop meteen aan de slag kunt gaan.

Klaas Dijkstra
Directeur - Zest

Klaas Dijkstra werkt al meer dan 25 jaar voor non profit organisaties (goede doelen, vakbonden, politiek partijen, belangenbehartigers, omroepen). Dijkstra van Zest Marketing vraagt altijd aan organisaties in een eerste kennismakingsgesprek: “weet u wat uw klanten (of leden en donateurs) van u willen en hoe ze tegen u aankijken?” De antwoorden zijn natuurlijk divers, maar er is ook één overeenkomst: ze zitten er vrij vaak naast!

Dat blijkt als Zest de unieke ‘Wat Wilt U’-methode inzet voor bedrijven.

Klaas Dijkstra is medebedenker van deze methode en kan als spreker met bevlogenheid en humor dit nieuwe marktgerichte denken over het voetlicht brengen. Als strateeg en marketeer is hij gepokt en gemazeld en tijdens lezingen en workshops overtuigt hij de toehoorders graag dat je als bedrijf moet ‘denken vanuit klant en niet vóór de klant’.

3F-Academy

Persoonlijk advies?

Voor persoonlijk advies:
  
Jeannette Panickar

Bereikbaar op: info@3f-academy.nl

 

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

VFW Vakopleidingen Fondsenwerving © 2025
Bratpack – The Online Performers